secretariat@faa.unibuc.ro Program cu publicul:
Luni - Joi: Orele 12-14

ANUNȚ PRIVIND RECLASIFICAREA STUDENȚILOR PENTRU ANUL UNIVERSITAR 2024-2025

Dosarele privind Reclasificarea socială se vor depune fizic la Secretariatul Facultății

în perioada 23-24 Septembrie 2024 între orele 12.00-14.00

 Download/Acceseaza Documente/Cereri/Liste Reclasificare FAA

 
Conform Regulamentului privind activitatea profesională a studenţilor, la începutul fiecărui an universitar, se procedează la reclasificarea studenților, după cum urmează:

 

  • identificarea cifrei de şcolarizare pentru locurile finanţate de la buget, alocată la admiterea în ciclul de licență/master;
  • stabilirea numărului de locuri pentru cazurile sociale (nu mai mult de 15% din totalul locurilor finanțate de la buget/an de studii);
  • identificarea cazurilor sociale (conform Regulamentului de acordare a burselor);
  • se realizează clasificarea studenților din categoria cazurilor sociale, pentru fiecare an de studii în parte, pe programe de studii, în ordinea descrescătoare a punctelor obţinute în anul de studii anterior, conform cifrei stabilite anterior (atunci când numărul lor este mai mare decât numărul locurilor alocate pentru această categorie);
  • punctele se obţin prin însumarea produsului rezultat din numărul de credite şi nota acordată, la fiecare disciplină din planul de învăţământ (nu se vor lua în calcul disciplinele facultative), astfel încât pentru 60 de credite să se obţină între 300 şi 600 de puncte


Nota x Numărul de credite ce îi revine fiecărei discipline

de ex: 10(nota) x 5 (creditul) = 50 puncte.

 

  • clasificarea celorlalţi studenţi în ordinea descrescătoare a punctelor obţinute conform regulilor stabilite.
  • ocuparea locurilor finanţate de la buget de către studenţii clasificaţi în ordinea punctelor obţinute;
  • trecerea pe locurile cu taxă a studenţilor care nu s-au calificat pentru locurile finanţate de la buget.

 

IMPORTANT !!!!

Studenții sunt rugați să-și verifice situația școlară din UMS și, dacă observă nereguli, sunt rugați să semnaleze aceste nereguli la Secretariat până pe data de 20 septembrie 2024.

 

Criteriile de departajare, pentru Reclasificarea studenților, pe locurile bugetare, în anul universitar 2024/2025:

  1. Punctajul anului 2023/2024;
  2. Media anului 2023/2024;
  3. Punctajul semestrului al II-lea, din anul universitar 2023/2024;
  4. Media semestrului al II-lea, din anul universitar 2023/2024;
  5. Punctajul semestrului I, din anul universitar 2023/2024;
  6. Media semestrului I, din anul universitar 2023/2024;
  7. Media de promovare/admitere din anul universitar 2022/2023.

 
Criteriile de departajare sunt aplicabile și cazurilor sociale.

  

RECLASIFICAREA SOCIALĂ


Se încadrează în categoria „caz social” următorii:

  • Studenții orfani de unul sau ambii părinti, studenții care provin din familii monoparentale sau studenții proveniți din centre de plasament și care nu realizează venituri peste plafonul pentru acordarea bursei sociale;

(b) Studenții bolnavi de: tuberculoză, care se află în evidența unităților medicale, pe perioada tratamentului tuberculostatic, diabet insulinonecesitant, boli maligne, sindroame de malabsorbtie severe, boală cronică de rinichi în program de dializă, astm bronșic persistent moderat sau sever, epilepsie grand mal, cardiopatii congenitale, hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiul F3 sau F4), glaucom, miopie gravă, boli imunologice autoimune forme severe, boli rare, tulburări din spectrul autist, boli hematologice severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente, surditate bilaterală, fibroză chistică, cei infectați cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, cei cu handicap locomotor și încadrați într-un grad de invaliditate fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie;

(c) Studenții a căror familie nu a realizat în cele 12 luni înainte de depunerea cererii (iulie 2023 - august 2024) un venit lunar net mediu per membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie. 

Studenţii ale căror venituri pe membru de familie nu depăşesc venitul minim net pe economie sau care nu realizează venit, în dovedirea situației lor speciale, trebuie să depună următoarele acte:

  1. Tabel cu componența familiei (Anexa 1);
  2. copia cărții de identitate a studentului;
  3. copia certificatului de naștere al studentului;
  4. certificat de căsătorie al studentului – unde este cazul;
  5. copii ale cărților de identitate / buletinelor de identitate ale părinților;
  6. copii ale certificatelor de naștere și ale cărților de identitate / buletinelor de identitate ale celorlalți membri ai familiei aflați în întreținerea părinților;
  7. adeverințe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ;
  8. în cazul în care părinții sunt divorțați se depune o copie a hotărârii judecătorești de desfacere a căsătoriei/certificatului de divorț;
  9. anchetă socială – pentru cazurile în care părintele/părinții nu realizează venituri sau realizează venituri în străinătate ori sunt dispăruți;
  10. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 15 ani (Anexa 2 și 3);
  11. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 15 ani (Anexa 2 și 3).

Studenții care suferă de una dintre afecțiunile enumerate anterior vor anexa:

  1. copie a cărții de identitate;
  2. certificat de căsătorie – unde este cazul;
  3. certificat de la un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, vizat de Dispensarului Medical Universitar pe care trebuie să existe mențiunea ”Se încadrează în lista de afecțiuni din Metodologia UB”.

 

Studenţii cu vârsta de până la 26 de ani, orfani de unul sau ambii părinţi, vor depune următoarele documente:

  1. copia cărții de identitate;
  2. copia certificatului de naștere al studentului;
  3. copie a certificatului/certificatelor de deces al/ale părintelui/părinților;
  4. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 15 ani;
  5. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 15 ani.

 

Studenții proveniţi din case de copii sau centre de plasament familial vor anexa la cererea de cazare vor depune următoarele documente:

  1. copia cărții de identitate;
  2. documente justificative privind situația în care se află:
    1. adeverință din care să rezulte că solicitantul se află într-un centru de plasament; și
    2. copie a hotărârii judecătorești din care să rezulte că solicitantul se află în plasament familial.
  3. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student;
  4. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student.

 

Studenții proveniți care provin din familii monoparentale:

  1. copia cărții de identitate;
  2. Copia certificatului de naștere;
  3. documente justificative privind situația în care se află (de ex: hotărâre de divorț/certificat de divorț; declarație notarială a părintelui care are studentul în întreținere, în cazul în care părinții nu au fost căsătoriți);
  4. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, supuse impozitului pe venit – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 15 ani;
  5. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal – pentru student și toți membrii familiei studentului cu vârsta peste 15 ani.

 

 

 

 

Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării, ești de acord cu modul de utilizare a acestor informații.